Universitätsrat
Der Universitätsrat unterstützt den Rektor bei der Organisation von Lehr- und Forschungsaktivitäten, entscheidet über den Fokus von Studiengängen und gibt Stellungnahmen zu internen Verordnungen, zur Ernennung von Rektoratsmitgliedern, zum Vierjahresplan, zum Budget und zu sonstigen strategischen Entscheidungen ab.
Prof. Dr. Georg Mein- Gewählt vom Universitätsrat in seiner konstituierenden Sitzung am 7. November 2023
Präsident des Universitätsrates
Mitglieder
b dem 1. November 2023 und gemäß dem Gesetz vom 27. Juni 2018 (FR), das am 1. August 2018 in Kraft getreten ist, setzt sich der Universitätsrat wie folgt aus 40 Mitgliedern zusammen:
Von den FHSE-Professoren gewählte Mitglieder
- Georg MEIN, Chair of the University Council
- Conchita D’AMBROSIO
Von den wissenschaftlichen Mitarbeitern der FHSE gewählte Mitglieder
- Dominic HARION
- Johannes PAUSE
Von den FDEF-Professoren gewählte Mitglieder
- Nicolas JONARD
- Diane PIERRET
Von den wissenschaftlichen Mitarbeitern der FDEF gewählte Mitglieder
- Laura AADE
- Imen DEROUICHE
Von den FSTM-Professoren gewählte Mitglieder
- Luis LEIVA
- Ludger WIRTZ
Von den wissenschaftlichen Mitarbeitern der FSTM gewählte Mitglieder
- Elisabeth SCHAFFNER-RECKINGER
- Jörg BALLER
Von den Professoren der interdisziplinären Zentren gewählte Mitglieder
- Raphaël FRANK
- Jacques KLEIN
Von den wissenschaftlichen Mitarbeitern der interdisziplinären Zentren gewählte Mitglieder
- Elena DANESCU
- Praveen Naidu VUMMADISETTY
Vom Verwaltungs-, Finanz- und technischen Personal gewählte Mitglieder
- Adolfo SOMMARRIBAS
- Laura SPADON
Von der Studierendendelegation gewählte Mitglieder
- Stefan Vladimir CAPITANESCU (FSTM)
- Harsh CHAURASIA (FSTM)
- Karl PIROTTA (FHSE)
- Rešad RAMDEDOVIĆ (FHSE)
- Armaan SARHADI (FDEF)
- Alexandra SOMEŞAN (FHSE)
- Jens KREISEL, Rector
- Marie-Hélène JOBIN, Vice-Rector
- Philippe HILIGSMANN, Vice-Rector
- Simone NICLOU, Vice-Rector
- Marc GRABOWSKI , Director of Administration and Finance
- Massimo MALVETTI, General Secretary of the Board of Governors
- Pascal BOUVRY, FSTM Dean
- Katalin LIGETI, FDEF Dean
- Robert HARMSEN, FHSE Dean
- Andreas FICKERS, Director of C2DH
- Michael HENEKA, Director of LCSB
- Yves LE TRAON, Director of SnT
- Jörg GERKRATH, member appointed by the Staff Delegation
- Joanna WEST, Inclusion Officer
- Skerdilajda ZANAJ, Gender Delegate
- Takis TRIDIMAS, Director of LCEL
Administration
- Nathalie Klopfenstein, Administrator
Also supporting the University governance authorities
The Gender Equality Officer, Skerdilajda Zanaj, advises and supports the Rectorate in the development and implementation of the University’s gender action plan.
The Inclusion Officer (EN) (Déléguée aux aménagements raisonnables), Joanna West, advises and supports the Rectorate in the management of reasonable accommodations for users with special educational needs.
The Student Delegation (EN) is mandated for representing the University students and defend and promote their interests relating to the study programmes and the University management.
The Staff Delegation (EN)’s mission is to safeguard and defend the interests of the University employees in terms of working conditions, job security and social status.
Research and doctoral education are carried out within each of the three faculties and the three inderdisciplinary centres
The Faculty of Science, Technology and Medicine (Dean: Pascal Bouvry)
The Faculty of Law, Economics and Finance (Dean: Katalin Ligeti)
The Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (Dean: Robert Harmsen)
Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (Director: Björn Ottersten)
Luxembourg Centre for Systems Biomedicine (Director: Michael Heneka)
Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (Director: Andreas Fickers)
Courses at Bachelor and Master level, and certificate programmes are delivered by our faculties as well as our University of Luxembourg Competence Centre.