Archives : News

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    Rétrospective : La fermeture des frontières liée à la Covid-19

    Il y a un an, la pandémie de Covid-19 a entraîné la fermeture massive et subite des frontières. La Grande Région, avec ses multiples interconnexions, a été particulièrement touchée : les étudiants, les travailleurs transfrontaliers, les familles ou autres navetteurs frontaliers ont vécu cette séparation comme une rupture dramatique dans leur vie quotidienne et professionnelle.…

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    The influence of the physical environment on student satisfaction

    Learning environments continuously evolve from beyond the mere physical to the digital space. However, research shows that the physical learning environment can positively affect students’ satisfaction and their general well-being.  University of Luxembourg researchers Dr. Andreia Pinto Costa and Prof. Georges Steffgen explore how students’ satisfaction with their physical environment is connected to students’ satisfaction…

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    Neuerscheinung: ZeitRahmenÜberschreitungen im vormodernen Erzählen

    Das Themenheft der Beiträge zur mediävistischen Erzählforschung ist von Amelie Bendheim und Martin Sebastian Hammer herausgegeben. Es verortet sich im Schnittfeld dreier Diskurse mediävistischer Erzählforschung, indem es nach Interdependenzen von ›Zeit‹, ›Rahmen‹ und ›Überschreitung‹ fragt.

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    Die ZiG als Open-Access-Zeitschrift

    Die ZiG (Zeitschrift für interkulturelle Germanistik) wird seit 2021 unter Open Access-Bedingungen publiziert, das heißt konkret: Sie wird auf den Plattformen des transcript-Verlags und der Melusina Press der Universität Luxemburg mit allen wissenschaftlichen Recherche-Vorzügen, die solche digitalen Plattformen mit sich bringen, digital zugänglich gemacht und kostenlos zur Verfügung gestellt. Das gilt außerdem für alle bislang…

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    New publication: Self and Society in the Corona Crisis

    The joint publication “Self and Society in the Corona Crisis” has been published. It has been coordinated by the Faculty of Humanities, Education and Social Sciences and gathers contributions from scholars from the humanities, education and social sciences in order to discuss Corona and its implications from their disciplinary perspectives.

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    Neuerscheinung: Gegenkulturelle Tendenzen im postdramatischen Theater

    Aufgrund ihrer verwandten Störstrategien sind Hermann Nitsch und Christoph Schlingensief wie „zwei Zwillingsbrüder“ zu betrachten, die individualisierte Künstlerpersönlichkeiten aufweisen.Sie sind zudem von der institutionskritischen Inszenierung theatraler, körperzentrierter Präsenz und Erfahrung des Realen bis zur Fusionierung ritueller, religiöser und politischer Elemente verwandt und sehr gute compagnons de route. Diese Publikation widmet sich der Analyse des Theaters…

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    Neuerscheinung: Self and Society in the Corona Crisis

    The corona crisis has put a spotlight on the importance of science in modern societies. But not only medicine and the ‘hard’ sciences, also the humanities and social sciences are called for: Which kinds of political rationality determine action in the global crisis? How does ‘Corona’ influence our understanding of borders, migration and international relations?…

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    CfP: Cross-border work in Europe: regional practices and realities

    Cross-border work in Europe: regional practices and realitiesInternational conference in the Grand Duchy of LuxembourgMay 5 and 6, 2022

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    Presentation of the Master in Border Studies

    You are warmly welcome to join us for two events which will include a presentation of the Master in Border Studies.

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    Diagnosing learning disabilities in multilingual contexts

    The handbook « Lernstörungen im multilingualen Kontext: Diagnose und Hilfestellungen” is now available on Melusina Press. The University of Luxembourg, the Centre pour le développement des apprentissages Grande-Duchesse Maria Teresa (CDA)officially launched the publication on Thuesday 26 January 2021.

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